08-110 Siedlce
Feliksa Hłasko 53
Witam Was drogie „Słoneczniki”. Kochani, bardzo nam miło, gdy widzimy, że tak pięknie pracujecie ze swoimi rodzicami. Serdeczne podziękowania dla Was, Drodzy Rodzice. Dzisiaj porozmawiamy na temat segregacji śmieci. Czy wiecie co oznacza samo słowo segregacja? Segregacja odpadów komunalnych (śmieci wytworzonych w domach) to zbieranie odpadów do specjalnie oznakowanych pojemników, z podziałem na rodzaj materiałów (surowców) z których zostały wyprodukowane. Dlaczego warto segregować śmieci? Segregacja śmieci pozwala na recykling, czyli ponowne przetworzenie odpadów wykonanych z tworzyw sztucznych, szkła, papieru oraz metalu. To ogromna korzyść nie tylko dla środowiska naturalnego, ale również dla gospodarstwa domowego. Segregując odpady, płacimy mniej za rachunki związane z wywozem śmieci. Powinniśmy wytłumaczyć dzieciom, że produkty wykonane ze szkła, papieru, czy metalu, które nie są nam już potrzebne, należy starannie posegregować przed wyrzuceniem, aby mogły być ponownie wykorzystane. Segregacja odpadów ma bezpośredni wpływ na czystość środowiska, czyli również na jakość naszego życia. Jeżeli chcemy, aby przyszłe pokolenia mogły żyć w zdrowym i zadbanym otoczeniu powinniśmy już dziś edukować nasze dzieci, które są przecież przyszłością świata.
Zad. 1. Rozwiążcie zagadkę B. Szelągowskiej pt. „Porządek”
O porządek trzeba dbać, wiedzą także o tym dzieci.
Do odpowiednich worków każdy wrzuca… (śmieci).
Zad. 2. Przeczytajcie kochani opowiadanie E. Standmüller pt. „Smok Segregiusz” /zał. nr 1/. Obejrzyjcie ilustracje do opowiadania w książce na str. 62-63.
Odpowiedzcie na pytania dotyczące przeczytanego opowiadania:
1. Co lubił robić smok?
2. Co smuciło smoka?
3. Jaki sen miał Olek?
4. Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?
5. W jaki sposób możemy chronić przyrodę?
Zad. 3. A teraz propozycja filmu o wspaniałej rodzince świnek, która doskonale segreguje śmieci.
Obejrzyjcie film Świnka Peppa „Segregowanie śmieci”
https://www.youtube.com/watch?v=WXSYr0U43rs
Zad. 4. Praca plastyczna „Przyroda z recyclingu”. Przykładowa praca do obejrzenia w zał. nr 2.
Do wykonania tej pracy będziesz potrzebować: kartka papieru formatu A4 dowolny kolor, nakrętki plastikowe od butelek dowolnym kolorze, foremki papierowe do pieczenia muf finek, słomki plastikowe, klej CR, bibuła w zielonym kolorze, nożyczki.
Wykonanie: W dole kartki z bibuły powydzieraj bibułę aby utworzyć z niej trawkę. Poukładaj foremki od muf finek jako środki kwiatków, następnie wokół foremek ułóż kolorowe korki, tak by utworzyć razem kwiat. Od kwiatka za pomocą słomki zbuduj jego łodygę, na koniec od łodygi przyklej wycięte z bibuły listki.
Na dzisiaj to już wszystkie propozycje edukacyjne. Dziękuję Wam za dzień dzisiejszy i zapraszam na jutrzejsze zadania.
08-110 Siedlce
Feliksa Hłasko 53