Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Wiosenne przebudzenie. Zadania domowe -23.03.2020r.

Wiosenne przebudzenie. Zadania domowe -23.03.2020r.

Temat tygodnia: Wiosenne Przebudzenie. Zadania domowe 23.03.2020r.

Temat dnia: Oznaki wiosny.

Witam kochani po weekendzie!!! Zaczynamy nowy tydzień, a wraz z nim idą dla Was nowe zadania domowe. Powitaliśmy nową porę roku… czy pamiętacie jaką? Tak kochani, to wiosna. Wyczekiwana, piękna, pachnąca.

  • Zabawa w kolory. Dziecko na podstawie obrazków w książce "Ada i Olek",  opowiada o tym, z czym  kojarzy się  wiosna oraz jakie kolory dominują w tej porze roku.

Następnie odszukaj u siebie w domu jak najwięcej przedmiotów w tych kolorach, np. zielony jak młoda trawka, żółty jak słońce, fioletowy jak krokusy, biały jak kwitnące drzewa, różowy jak magnolie. 

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy - język, wargi, żuchwę -  Wąchamy kwiatki”. Do ćwiczeń potrzebna będzie jedna warstwa chusteczki higienicznej.  Nabierz powietrze nosem próbując wdechem podnieść ze swojej ręki jedną warstwę chusteczki higienicznej, a wypuszczaj ustami, naśladując wąchanie kwiatków.

  • Wiosna w zagadce B. Szelągowskiej. Rodzic czyta zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

Wracają ptaki z daleka

i kwiatki kiełkują wokoło.

Nadchodzi pora radosna,

bo właśnie zaczyna się... (wiosna)

  • Rodzic czyta dziecku opowiadanie E. Stadtmüller „Witaj, wiosno!”

    • Na co narzekały dzieci? 

    • Jaką propozycję złożył tata Adzie i Olkowi?

    • Jakie zwiastuny wiosny dzieci zauważyły w parku?

    • Czy w naszej okolicy można zobaczyć już jakieś zwiastuny wiosny? 

    • Praca z kartami pracy, Karta pracy, cz.2, s. 22-23

      Rodzic zadaje pytania:  Obejrzyjcie wspólnie zdjęcia .Powiedźcie, co widzieli podczas spaceru dziadek, Ada oraz Olek. Podzielcie te nazwy rytmicznie (na sylaby) klaszcząc w dłonie. Na karcie pracy str. 22 na każdej kolejnej gałązce narysuj o jedną bazię więcej niż na poprzedniej. Natomiast na str.23 na każdej kolejnej gałązce narysuj o jedną bazię mniej niż na poprzedniej.

    • Praca plastyczna „Żonkil metodą farb rosnących”. Szablon kolorowanki w załączniku.

      Lubicie wspólne eksperymenty i twórcze zabawy z dziećmi? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Was samodzielne stworzenia farb, które w kilka sekund po włożeniu do kuchenki mikrofalowej rosną i tworzą piękną wielobarwną  strukturę. Przepis na rosnące farby jest bardzo prosty, a czas wykonania to zaledwie kilka minut. Składniki na rosnące farby są dostępne w kuchni u każdego z Was. Wystarczy po jednej równej porcji soli, mąki oraz wody (np. 0,5 szklanki soli, 0,5 szklanki mąki, 0,5 szklanki wody). Te trzy składniki mieszamy razem i powstaje nam bazowa masa do rosnących farb. Masę bazową proszę podzielić na dwie części i zabarwić barwnikami spożywczymi, startą kredą lub farbami, jedna porcja na żółto, druga na zielono.Tak wykonaną masą malujemy kolorowankę, następnie wkładamy pracę plastyczną do mikrofali do wypieczenia przez około 30 sek. na mocy 800W. Farby wysychają, twardnieją, unoszą się tworząc piękny wielobarwny efekt spieczenia.

      Kochani zachęcamy do wstawiania Waszych pięknych prac w komentarzach pod postem na portalu Facebook!!

      Do "zobaczenia" na jutrzejszych nowych zadaniach. 



     

Data dodania: 2020-03-22 20:46:10
Data edycji: 2020-03-22 21:29:23
Ilość wyświetleń: 1612
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej